Bastiments

Des de: Ulldeter.

Alçada d'inici: 2040 m.

Situació: Pirineus, Girona.

Condicions: hivernals, molta neu.   Data: 03/03/2005.

Ascens: 3,30 Km.   Descens: 3,40 Km.

Desnivell d'ascens: +843 m.   Desnivell descens: -843 m.

Temps d'ascens: 3h 30 min. Temps descens: 2h 45 min.

Accés:
Des de Barcelona per la C-17 passant Ripoll, continuar per la C-26 i C-38 fins a Camprodon, des d'allà continuar a Setcases. Una mica abans d'arribar a l'estació d'esquí Vallter 2000. Podeu deixar el cotxe a l'aparcament del refugi, indicat un quilòmetre abans d'arribar a Vallter .

Ruta:
Iniciem el camí des de la corba de l'aparcament, de seguida ja ens adonem de la profunditat de la neu. Aquest matí sembla que ningú ha obert empremta, i en arribar al refugi el trobem tancat. Des d'allà, prenem direcció oest per ascendir al Coll de la Marrana. Sense esquís ni raquetes a cada pas ens enfonsem fins als genolls. Després d'ascendir el coll, continuem al NE separant-nos una mica de la carena del coll, i tenint com a objectiu avançar seguint les zones més pelades de neu. Després d'un matí assolellat, ràpidament els núvols ens tapen la vista del cim i comença una lleugera nevada. L'últim tram se'ns fa extenuant, però després d'un petit descans, es fa un clar i llueix de nou el sol. Un petit esforç més i aconseguim arribar al cim. Ens fem unes fotos, contemplem la magnífica vista i descendim directament en línia recta. A mitja pala la profunditat de la neu i el possible risc ens fa desviar-nos a buscar de nou les zones menys profundes. En arribar de nou al Coll de la Marrana s'inicia de nou la nevada aquesta vegada amb intensitat, i 5 graus negatius. El torb ens limita la visibilitat. Vam decidir baixar seguint un tram la pista d'esquí, sense passar pel refugi i la neu profunda, fins on hi ha el petit pont de fusta a l'estiu, allà reprenem el camí fins l'aparcament.

· Mapa i guia excursionista Alpina "Puigmal Núria" 1:25.000.