Font Blanca

· Trajectòria d'ascens.
· Trajectòria de descens.

Escalada al Pic de Font Blanca per la cresta del Pic de Rialb. Una fàcil cresta on l'esforç l'has de posar per arribar al Rialb, o Arial segons els mapes francesos. És un cim amb vistes magnifiques i descens amb mini cresta inclosa.

Via: Cresta del Pic de Rialb (o Arial).    Dificultat: AD (III).

Alçada: 2.904 m.

Des de:  Aparcament de Sorteny .

Alçada d'inici:  1802 m.

Situació: Pirineus, Andorra.

Condicions: sol.   Data: 31/07/2011.

Ascens: 11,39 Km. Descens: 7,18 Km.

Desnivell d'ascens: +1534  m.   Desnivell descens: -1534 m.

Temps d'ascens:  5 h 30 min.   Temps descens: 3 h 30 min.

Equipament: Un parell de pitons.

Material necessari: Un parell de fissurers de lleves de tamany mitjà, corda de 30 m, un parell de cintes.

Accés:

Aproximació: Des de l'aparcament iniciem el camí per la pista forestal en direcció al refugi de Sorteny. A l'arivada al refugi ens adonem de que hem errat el camí i que hauriem d'haver agafat un altre camí paral·lel a un altre rierol. Deixem el riu de Sorteny per passar a la Vall de la Rabasa  per un camí que surt del mateix refugi cap a l'esquerra. Hem fet una hora de més i una mica de desnivell, però ens unim al camí que toca i seguim per la vall fins al Refugi de Rialb. Seguim una mica més fins a un desviament amb pal indicador. Enfimen cap al Port de Siguer en pujada fins que decideim tirar pel recte inventant-nos el camí, ens desviem a l'esquerra  per anar cap al Rialb. Tornem a trovarnos amb el camí  i les marques grogues. Des de el Port Vell la pujada s'ens fa molt dura fins al Pic de Rialb, on arribem una mica fatigats. Fem una paradeta de 5 minuts, unes fotos i decidim tirar cap al nostre objectiu. Des de aquí es veu més dificil de lo que despres serà. Hem trigat casi 3 hores sense la perdua inicial.
Cresta: Des del Pic de Rialb tirem al SO i en 20 minuts estem al primer resalt de grimpada. La cresta es deixa fer bé, si la seguim pel fil ens sembla de més grau que lo que indicaven les ressenyes, molts passos de III, alguns molt bonics i aeris. Passem el mur fissurat on posem un fissurer i seguim fins a l'ùltim tram on fem una paradeta per menjar una mica. Agafem el tram final per l'esquerra sempre per terreny fàcil, descompost, fins al cim. Hem trigat 1 h 30 min.
Descens: Fem unes fotos i tirem avall sense parar massa, cap al Sud. Seguim el corriol en cómoda baixada fins al tram que comença la grimpada, que fem ràpidament. Al poc ja estem a la Portella de Rialb on troben un parell de francesos perdudísims, estem 20 minuts explicant per on poden arribar al refugi de Sorteny o per on tirar per agafar drecera cap a França. D'allà a la Cabana dels Planells seguim les marques grogues o intuim el camí. Parem 5 minuts per agafar empenta fins al cotxe.

· Mapa i guia excursionista Alpina "Andorra" 1:25.000.