La Mola de Sant Sadurní de Gallifa

· Trajectòria ascens.
· Trajectòria descens.

Matinal a un altre dels 100 Cims del Vallès, pujant seguint la ressenya de la FEEC. Una caminada solitària a un cim d'àligues amb vistes impressionants.

Alçada: 591 m.

Des de: Pista a La Roca.

Alçada d'inici:   504 m.

Situació: .

Condicions: sol .   Data: 05/05/2011.

Ascens: 4,98 Km.   Descens: 4,70 Km.

Desnivell d'ascens: +468 -39 m.    Desnivell descens:+96 -526 m.

Temps d'ascens: 1 h 30 min.  Temps descens: 1 h 15 min.

Accés: Deixem el cotxe a la entrada de la pista de La Roca, al  prop de P.K. 12 de la Carretera 1241.

Ruta:
Iniciem el camí seguint la pista de La Roca fins arribar al Pont, que deixem a l'esquerra i seguim per un camí a la dreta. Al poc agafem un trencall a l'esquerra, marcat amb una petita fita. Arribem a la Riera de La Roca i la travessem, seguim per un corriol a la dreta del tot, paral·lels a la riera. Anem seguit les fites que trobem. Arribem a un coll tallat a la roca i seguim fins al Coll de Sant Sadurní. Creuament de pistes amb una gran alzina. Nosaltres seguim darrera l'azina deixant-la a l'esquerra per un corriol en pujada, creuem la pista i seguim pujant ràpidament fins arribar al 'ermita. Donem la volta fins al mirador, la vista es des del tall del cingle és espectacular. Fem unes fotos, un mos i des de la cinglera mateix surt un corriol que baixa en forta pendent entre les alzines. Cal no despistar-se ja que hi han trams no massa definits, hem de tirar de GPS un parell de vegades per confirmar que anem pel bon camí.  Arribem a una pista que agafem a la dreta i al primer revolt agafem una altra marcada per a l'ùs dels ADF.  Una mica més endavant una petita fita a la dreta ens indica per on hem d'agafar un corriol, de nou en força pendent. Anem seguint fites i tirant d'intuïció,  per anar a sortir a la pista que passa al costat dels horts de La Roca. Allà trobem al masover i parlem una bona estona, tenim temps fins i tot per aprendre a fer  empelts als arbres fruitals. Seguim la pista fins al pont de l'inici que creua la riera. Girem a la dreta seguint la pista fins al cotxe.