Matagalls

GPS: MAP62Gs
· Trajectòria ascens.
· Trajectòria descens.

Pujem amb els nens al Matagalls amb una bonica enfarinada als peus.

Alçada: 1696 m.

Des de: Collformic.

Alçada d'inici: 1120 m.

Situació: Montseny, Serralada Prelitoral,Barcelona.

Condicions: vent.   Data: 02/02/2014.

Ascens: 4,20 Km.   Descens: 4,16 Km.

Desnivell d'ascens: +570 m.    Desnivell descens: -570 m.

Temps d'ascens: 2 h 00 min.  Temps descens: 1 h 50 min.

Accés:
Des de la C17 en direcció Vic agafem la sortida de Tona, al restaurant Quatre Camins. Seguim la BV-5303 cap a Balenyà. A Seva agafar la BV-5301 en direcció El Brull, a uns quilometres passat El Brull arribem al Collformic, on deixem el cotxe.

Ruta:
Iniciem el camí des del aparcament uns metres més avall de Collformic, seguint les marques del GR. Al coll ja seguim el camí  normal, seguit en tot moment les fites del camí normal. Pugem a bon ritme, de nens, pala més dura fins al Turó Gros. El paisatge és magnific amb la petita capa de neu que hi hà. Després el camí es fa planer fins a la última pala, que ens deixarà a la Creu de Catalunya, el cim del Matagalls. Fa vent i una mica de fred, fem unes fotos, i decidim tirar avall per tovar un lloc més arraserat on fer un entrepà i unes olives. Desfem el camí de pujada fins a meitat de camí del Collet dels llops. Menjem i sense presa tornem a possar-nos en marxa. Al Collet dels Llops ens trovem a la familia Bohigas. Al passar el Cingles ja han pujat corrent i han baixat per atrapar-nos... increible. Fem la resta de cami de baixada junts. parem una bona estona al Pla de la barrca per jugar al pou de gel... i al poc ja hem arribar de nou al cotxes. Al final s'ha fet curta la matinal.

· Mapa i guía excursionista Alpina "Montseny" 1:25.000.