Montardo

Traject�ria de Cavallers al Ventosa.
Traject�ria del Ventosa al Montardo.
Traject�ria del Montardo a Cavallers.

Varem decidir pujar esta cima tan nombrada per un cam� no massa concorregut, una mica m�s llarg que la normal del Refugi de la Restanca, i la veritat �s que es va fer una mica perdedor.

Al�ada: 2833 m

Des de: Cavallers.

Al�ada d'inici: 1700 m

Situaci�: Pirineus, Lleida.

Condicions: ennuvolat.   Data: 15/08/2007

Ascens: 9,25 Km Descens: 10,96 Km

Desnivell d'ascens: +1135 m Desnivell descens: -1300 m

Temps d'ascens: 4 h 10 min Temps descens: 3 h 30 min

Acc�s: Agafem la N-II fins Lleida, on ens desviem per la N-230 i no la deixem fins Pont de Suert, on agafem la L-500 fins Caldes de Bo�. Al acabament de la carretera surt una pista fins la presa de Cavallers, on podem deixar el cotxe en qualsevol dels aparcaments.

Mostra un mapa m�s gran

Ruta:
1er dia / Des de l'aparcament ascendim a la presa i voregem pel seu costat dret. Passem el prat de La Pleta del Riu Malo, deixem el pont de fusta que condueix els Besiberris [1] i seguim l'ascens seguint unes estaques de fusta pintades de groc. M�s endavant creuem un pont i ascendim r�pidament per roques de les Llastres de la Morta  [2] a trams empedrat fins al refugi Ventosa-Calvell [3]. 515 m de desnivell, 5,4 km en 1 h 40 min. Dormim al refugi.
2on dia / El dia s'ha aixecat molt ennuvolat i fred per l'�poca, per� no ens ho pensem. Emprenem el cam� cap al llac de Colieto fins a l'inici del segon llac, per analitzar el descens des del Pic de Travessani, tal com ens ha informat el guarda del refugi. Tornem al refugi i emprenem l'ascensi� al Montardo. Seguim la ruta carregada al GPS que hem obtingut del Palau Robert. El cam� neix just per sobre del refugi i continua fins a l'inici del llac de Travessani, on hem de creuar la riera per unes pedres i seguir pel costat esquerre tot el llac. El cam� est� marcat amb fites de pedres que no hem de deixar en cap moment. Continuem vorejant l'Estany de Monges ia mig llac al GPS marca una desviaci� en la ruta de les fites de pedra, ascendim per unes roques per les que cau un rierol, el cam� es fa dif�cil i en perdre les fites improvisem per on podem, pugem i baixem infinitat de vegades, fins que per fi veiem el coll de Crestada i m�s gent que puja des de la Restanca. Aqu� seguim passant del GPS i seguim el cam� fressat per la gent, el desnivell es fa forta. En arribar sota el Montardo Petit dubtem si hem de prendre algun desviament, avancem entre la boira i no podem equivocar-nos. Cal envoltar la petita cim i apareix el Coll que separa els dos Montardo, ja nom�s queden 100 m de desnivell. Per fi el cim [5]. Hem trigat 2h 30 min. per fer 620 m de desnivell i aproximadament 4,5 Km de recorregut. R�pidament vam iniciar el descens, de nou el coll [6] pensem en vorejar el llac de Monges [4] per la seva banda E per evitar el dif�cil cam� d'ascens, per� finalment prenem un tram del GR-11 i baixem seguint el mateix cam�, aquesta vegada seguint les fites i no al GPS, el tram es fa a una cota superior i sense complicacions (no perdre les fites ...). El descens es fa fatig�s, per� la vista de Travessani ens fa somiar amb noves aventures [7]. Al final 1300 m de desnivell, gaireb� 11 km (no em quadra amb l'ascens!?) Emprant gaireb� el mateix temps que a l'ascens.

Informaci�:
Mapa i guia excursionista Alpina "Montardo-Vall de Bo�" 1:25.000.