Penyes Altes del Moixeró

De [+]

· Trajectòria ascens.
· Trajectòria descens.

Per fi desprès de cinc intents, sempre a l'hivern i  per diferents rutes, he pogut gaudir de les vistes d'aquest cim.

Alçada: 2279 m.

Des de: Gréixer.

Alçada d'inici: 1000 m.

Situació: Prepirineus, Serra de Moixeró, Barcelona.

Condicions: tardor, sol.   Data: 25/10/2008.

Ascens: 6,86 Km.   Descens: 6,68 Km.

Desnivell d'ascens: +1279 m.    Desnivell descens: -1279m.

Temps d'ascens: 3 h 00 min.  Temps descens: 2 h 15 min.

Accés:
Des de la C-18 en direcció nord sortim a Bagà. Creuem el poble en direcció al Coll de Pal. A poc quilòmetres trobem un revolt amb una indicació cap a Gréixer. Deixem el cotxe a aquesta explanada.

Ruta:
Agafem la pista en direcció a Greixer [1] seguint les marques del GR 107. Passem el poble i als pocs metres agafem un trencall a la dreta deixant el GR. Al poc trobem un pal indicador de la Canal de la Serp. Seguim el camí en forta pujada perfectament senyalitzat amb marques grogues. Primer creuem un bosc de pi i desprès un altre de arbres caducifolis on trobem el terra ple de fulles [2]. Sortim del bosc i arribem a la tartera, per la que no pujarem. El camí continua recte fins a una gran paret amb un bonic pont de roca [3], on continua la pujada vorejant la tartera per la seva part dreta fins arribar al final de la tartera. Aquí comen els prats, seguim les fites grogues fins al Pla de Moixeró (Coll del Rasset) [4], on girem a la dreta seguint les marques del GR 150, passem un parell de passos on hem de fer servir les mans  i al poc ja som al cim [5]. El descens ho fem pel mateix camí.

· Mapa Alpina Cerdanya 1:40.000.