Puigmal

La segona excursió amb l'improvisat "Club del DEQ".

Alçada: 2910 m.

Des de: Fontalba.

Alçada d'inici: 2050 m.

Situació: Pirineus, Girona.

Condicions: sol.   Data: 24/10/2004.

Ascens: 3,99 Km.   Descens: 9,90 Km.

Desnivell d'ascens: +860 m.    Desnivell descens: -993 +133 m.

Temps d'ascens: 1 h 30 min.  Temps descens: 2 h 30 min.

Accés:
Agafem la C-17 en direcció nord. Passem Vic i després de Ripoll sortim a la N-152 en direcció Campdevànol. Passem per Ribes de Fresser i sortim de la N-152 incorporant-nos a la GIV-5217 fins a Queralbs. A l'inici del poble agafem la pista forestal, en bon estat, cap a Fontalba. Seguim la pista fins al final (11 Km, 30 min) Allà deixem el cotxe.

Ruta:
Iniciem el camí per la Solaneta, en direcció a la cresta del cim de la Dou. Un cop hem arribar a aquest continuem primer en un lleuger descens i després en un clar ascens cap a la Font Seca. Seguim un nou tram en pla fins la última rampa que fent ziga-zaga ens condueix a l'últim pla des de on ja podem veure el cim.  Arribem al cim frescos i amb ganes de seguir. Fem una petita parada i les fotos. Comencem el descens cap a Nuria per la Coma de l'Embut, fent ziga-zaga en fort pendent de tartera, sempre pel marge esquerre del riuet, fins arribar al Santuari de Nuria per la la zona on es troba el trampolí. Fem un petit descans i seguim cap al l'ermita de Sant Gil, agafant el camí a Fontalba. El camí cap a Fontalba s'inicia amb una petita pujada en ziga-zaga. Superat aquest tram i en pla, mes o menys, arribem on havíem deixat el cotxe.

· Mapa i guía excursionista Alpina "Puigmal" 1:25.000.