Ferrada de les Baumes Corcades

Deixem enllestida la ferrada de Centelles en una matinal. Ja tenim les fotos del pont i podem treure-la de la llista.

Zona: Osona.

Data: 18/12/2011

Condicions: fred.

Tipus: ferrada.

Dificultat: Alta.

Equipament: molt bó.

Desnivell total:  +490 m.  Desnivell ferrada: +350 m.

Recorregut total: 4,45 Km.   Recorregut ferrada: 2,36 Km.

Accés:

Aproximació:
Deixem a la familia en Mas Banyeres i des de l'aparcament tirem recte amunt per un camí que s'unex al marcat amb pintura groga. En  10 minuts, sense perdua, estem a pu del primer resalt.

Via:
Comemcem al poc que sur el sol, fa fred, però no tenim a ningú pel davant. El primer resalt és vertical, però s'ens fa curtet. Arribem a un camí i continuem per resalts verticals, fins a una explanada, on acaba el primer tram. Seguim caminant per un camí marcat fins a l'inici del segon tram. Aquest com agafem la variant del pont sense dubtar-lo. El pont es fa mes llarg que el que sembla... un cop passats els tres seguim pel tram horitzontal per les baumes, on trobem la bustia de firmes. Fins al desviament de la variant de La Tosquera. Tirem a vall i el primer, curt, tram és un descens que ja marca diferencia de la resta que hem fet fins ara. Seguim caminant un bon tram per la feixa, en baixada, fins arribar a La Tosquera. A la dreta tenim un tram extraplomat que és pot fer escalant per la roca o tirant de cable. Com que vaig amb arnes d'emergencia, i ja he tingut suficient amb el pont, decidim  tirar per l'escala de la esquerra, que ens deixa en el camí del tercer tram. Ja veiem el cim i l'ultim resalt de l'escala, en un moment de forta pujada ens enfilem ja, per l'escala, un tram d'autentic plaer. Una mica més de coriol i quatre grapes i ens fem la foto de cim amb la senyera.

Retorn:
Baixem pel camí marcat amb pintura groga, mitg corrent  en uns 30 minuts.

· Puigsagordi 1.
· Beatriz Forés, Daniel Sánchez y Xavier Sánchez. Vias Ferratas y caminos equipados. Ediciones Desnivel, 2003. pp. 68.
· Mapa Alpina "Cingles de Bertí i de Gallifa" 1:25.000.
· Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya. Revista Vertex 198, pp 24.