Salòria

· Trajectòria ascens.
· Trajectòria descens.

El retorn a la muntanya amb la meva germana, desprès de la seva estada a Mèxic, per fer un altre cim comarcal.

Alçada:: 2789 m.

Des de: Borda de la Plana.

Alçada d'inici: 1660 m.

Situació: Pirineus, Lleida.

Condicions: estiu, sol.   Data: 17/08/2009.

Ascens: 7,15 Km.   Descens: 5,98 Km.

Desnivell d'ascens: +1181 m.    Desnivell descens: -1127 m.

Temps d'ascens: 3 h 30 min.  Temps descens: 1 h 45 min.

Accés:

Ruta:
Iniciem l'ascens per la pista que surt de l'aparcament de la Borda cap al Coll de Conflent, apta per tot-terreny. Fem una corba a l'esquerra i a la segona corba ens desviem a la dreta agafant una alta pista que ens fa tirar cap al Riu de Salòria. La pista s'acaba aviat i s'ha de parar atenció a les marques de color groc que van apareixent. Nosaltres ens varem equivocar de corriol i varem donar una volta de 45 minuts per fer el tram fins al Pla de la Cabana. El corriol que hem de seguir va paral·lel al Riu de Salòria en direcció al Coll de Conflent, que si ens fixem, ja es deixa veure al fons de la vall. Arribem al Pla de la Cabana i anem seguint les fites que trobem pels verds prats, el paisatge és idíl·lic. Passem un filat de bestiar i tirem recte cap al coll, amb el niu de metralladores com a referència. L'últim tram fins al coll és dret i en arribar fem una parada per beure una mica. A la dreta tenim una pujada molt vertical. Seguim un corriol entre matolls baixets que sense descans ens fa pujar sense alè, vaig pensant com deu ser aquesta pala a l'hivern. Passem al costat d'unes roques i seguim suant fins al final de la pala, on ja en terreny més pla, girem una mica a l'esquera i ens enfilem a la cresta. El corriol marcat va una mica a la dreta o l'esquerra, però nosaltres seguim tota l'aresta pel fil fins arribar a una petita tartera i al cim. La panoràmica és esplèndida els 360 º, l'Aneto, La Pica ... Fem unes fotos, mengem quelcom i gaudim una bona estona del cim. El descens ho fem pel mateix camí, seguint les marques grogues, ara més visibles i les fites.

· http://www.xtec.cat/~probert/it/aur/saloria/cat.htm.
· Mapa i guia excursionista Alpina "Sant Joan de l'Erm" 1:25.000.