Pic de la Serrera

· Trajectòria (track).

Aquest és un cim per fer amb molta tranquil·litat i gaudint del paisatge. És de fàcil ascensió ideal per iniciació, amb ambient final i , a més a més amb la motivació d'aconseguir el cim de la parròquia d'Ordino.

Alçada: 2912 m.

Desnivell d'ascens: +1012 Desnivell descens:-1012 m

Temps d'ascens: 3 h 00 min

Temps descens: 2 h 00 min

Accés: Creuem la frontera des de la Seu d'Urgell passem Sant Julià de Lòria fins arribar a Andorra la Vella, allà seguim les indicacions cap a Ordino, agafem la carrera CG-3 fins El Serrat, al poc de passar el poble agafem una carretera la dreta, la CS-370, que continuarem per pista forestal fins un petit aparcament al final de tot.

Ruta: Iniciem el camí seguint les marques taronges i vermelles  del GRP alternades amb punts vermells. Encara no hem escalfat i trobem el refugi de Sorteny on podem agafar aigua d'una font. Entrem en un bosc, anem resseguint el Torrent de la Cebollera, al final un pont petit de fusta pel que creuem i trobem la primera  pala de neu, és el Pas de la Serrera. Just passat el coll podem veure  un petit refugi, equipat amb una sola llitera. Les marques del GRP ens guien fins el Coll dels Meners, on torçant a l'esquerra enfilem la cresta, els punts vermells ens acompanyen fins el cim del Pic de la Serrera. El dia s'ha mantingut i la vista és esplèndida. Al poc però els núvols s'apropen des de la Vall de Ransol i ens posem en marxa per baixar, de nou al Coll ens sorprenen uns flocs de neu.

· Mapa i guía excursionista Alpina "Andorra" 1:40.000.