Riu Turones

· Trajectòria (track).

Inici: Villar de Ciervo .  Final: Villar de Ciervo.

Situació: Salamanca.

Condicions: estiu, sol.  Data: ?,  11/08/2008.

Recorregut: 22,28 Km.

Desnivell acumulat: +279  -279 m .

Temps: 4 h 00 min.

Accés: Deixem el cotxe al poble de Villar de Ciervo.

Ruta: Sortim de Villar de Ciervo pel carrer Rodriguez Almeida, seguim la pista forestal fins al primer desviament, que agafarem a la dreta. Continuem per la pista fins arribar a La Puente Rieta. Creuem pel pont antic i seguim el camí fins a un nou desviament amb un gran roure a l'esquerra, seguim per aquest cantó. Al poc el camí fa una mica de ziga-zaga en baixada, arribem a La Puente Quebrá. Tenim una mica de pujada, fins a creuar-nos amb la carretera que va de Aldea del Obispo a La Bouza, hem arribat a Camporedondo. Creuem la carretera i seguim per les cases de Camporredondo, però trobem darrera la porta de la finca uns braus que bramen amb molta mala llet. No sabem per on continuar el camí, sortim de nou a la carretera  i anem cap al Sud per mirar per on ens fiquem per arribar al riu. Passem el punt quilomètric 7, i entrem al terme municipal de Aldea, una mica més lluny (PK 6) veiem  al  propietari de la finca, Pepin Baez, que amablement ens indica per on passar per la seva finca per arribar al riu Turones.  Retrocedim per la carretera fins al punt on els hem vist, girem a l'esquerra per l'entrada a la finca, seguim les roderes en baixada fins arribar per fi al Riu Turones, quasi bé sense aigua en aquestes èpoques de l’any. Donem un volta pel bonic paratge i comencem la tornada a Villar de Ciervo pel mateix camí.