Balandrau

Volíem fer aquest cim, guanyant-lo des de Pardines, i la veritat és que no ens va defraudar.

Alçada: 2584 m.

Des de: Pardines.

Alçada d'inici: 1230 m.

Situació: Pirineus, Girona.

Condicions: hivern, boira.   Data: 2003.

Ascens: 7,18 Km.   Descens: 7,45 Km.

Desnivell d'ascens: +1349 m.    Desnivell descens: -1313 m.

Temps d'ascens: 4 h 00 min.  Temps descens: 2 h 45 min.

Accés:
Per la C-17 en direcció nord passant Ripoll, continuar por la N-152 fins a Ribes de Freser, allà agafar la GIV-5262 en direcció a Pardines, on deixem el cotxe.

Ruta:
Des del mateix aparcament del poble agafem el camí de la font, pujant en direcció a la senyera que hi ha a sobre del poble. Seguim al nord ficant-nos per una zona de pins molt atapeïda, tant que casi decidim girar cua. Totalment perduts, finalment aconseguim arribar a una pista forestal que seguim un tram a l’esquerra fins el Torrent de la Pietat, per el que ascendim fins al Cerveris 2202 m. Des del cim tenim una bona vista del evident camí pel que hem de seguir. Fins aquí l' excursió ja ha valgut la pena. Baixem sense parar. Un antic filat ens acompanya per tota la cresta de la Serra de la Canya. Al final el merescut cim i una impressionant vista, espatllada per la boira que a estones no ens deixa veure res. Ens fem unes fotos i el bocata i tornem pel mateix camí, aquesta vegada vorejant el Cerveris i tornant-nos a equivocar en el camí de baixada cap a Pardines. Agafem de nou el Torrent de la Pietat, aquesta vegada continuant-lo desprès de creuar la pista forestal. El fet d’evitar la zona de pins es converteix en un desastre, ja que acabem a una zona d’esbarzers que ens complica moltísim el descens. Finalment trampejant arribem de nou a Pardines. Tant el ascens como el descens serien molt més reduïts si es coneix un camí més adient fins al Cerveris... queda per a una altra visita .

· Mapa i guía excursionista Alpina "Puigmal Nuria" 1:25.000.
· Mapa comarcal de Catalunya ICC "Ripollès" 1:50.000.
· Carles Gel. Pirineus en esquis (pp 122). Editorial Farell. 2003.