Castellsapera

· Trajectòria ascens.
· Trajectòria descens.

Un altra matinal per fer un dels de la llista dels 100 Cims.

Alçada: 939 m.

Des de: La Barata.

Alçada d'inici: 646 m.

Situació: Sant Llorenç del Munt, Barcelona.

Condicions: estiu, sol.   Data: 29/08/2008.

Ascens: 3,79 Km.   Descens: 3,67 Km.

Desnivell d'ascens: +302 m.    Desnivell descens: -302 m.

Temps d'ascens: 1 h 15 min.  Temps descens: 0 h 30 min.

Accés:
Des de l’autopista C-58 en direcció N, agafem la sortida al polígon industrial Santa Margarita, i girem de seguida a la dreta. Seguim la carretera cap al N, paral·lela a la riera de Terrassa. Continuem per la carretera de Mura i passem la zona esportiva de Les Pedritxes, seguim per la BV2112, fins que veiem a l’esquerra La Barata, seguim una mica fins a un lloc a la esquerra  on deixem el cotxe.

Ruta:
Anem a seguir una trajectòria GPS que hem creat sobre el mapa de l'Alpina de Sant Llorenç del Munt. En principi l'inici és un camí marcat una mica més avall d'on hem deixat el cotxe. No el troben i pugem per un corriol , més o menys per on marca el GPS. Hi han petjades, així que anem seguint el suposat camí. Arribem a un torrent [1] pel que pugem uns metres, seguim el que ens diu el GPS i passem al costat del forn de calç [2]. Aquí el camí sembla que és desvia i passem per la font de les Cantarelles. Seguim pel Torrent dels Ponts fins que el camí s’uneix amb el Camí Ral, molt més ample. Seguim aquest camí donant la volta a la muralla rocosa de Castellsapera [3], de sobte ens trobem amb el Queixal de Porc [4], vista a peu de les parets es molt maca. Hem de seguir una mica i girar a la dreta per un corriol en forta pujada entre alzines. Anem agafant-nos a les alzines per una mena de canal fins a dalt on pugem per unes roques a la dreta. Ja som al punt més alt, però baixem de nou la roca i pugem per l’altra banda, seguint el penya-segat per arribar a la Senyera [5]. Fem la tornada (millor tornar per on hem pujat) seguint el GR-5 pel Coll de Tres Creus i fins l'Alzina del Salari. Aquí agafem la carretera cap a la dreta jugant-nos una mica la pell pel tràfic de cotxes.

· Vertex.
· Passió per la muntanya.
· Mapa excursionista Alpina "Sant Llorenç del Munt" 1:25.000.