Agulla Inferior del Mercadal

Croquis:

· Trajectòria ascens.
· Trajectòria descens.

Per començar la temporada  d'escalada hem escollit aquesta fàcil cresta.

Via: Cresta del Mercadal.     Dificultat: D (IV).

Alçada: 1035 m.

Des de:  Font Negra.

Alçada d'inici: 935 m.

Situació: Prepirineu, Barcelona.

Condicions: sol.   Data: 27/04/2008.

Ascens: 0,57 Km. Descens: 0,73 Km.

Desnivell d'ascens: +134 m.   Desnivell descens: -134 m.

Temps d'ascens: 3 h 00 min.   Temps descens: 0 h 45 min.

Equipament: Parabolts.

Material necessari: Corda simple, bagues, joc de tascons o friends petits, i 8 cintes.

Accés: Des de la C-16 agafem la BV-4241 a la sortida Berga nord, cap al Santuari de Queralt. Seguim un parell de quilometres i agafem la BV-4242 en un desviament a la dreta. Passem per una zona de picnic la Font Negra, millor deixar aquí el cotxe. Una mica desprès agafem el desviament a en direcció als Rasos de Peguera BV-4243,  i després d’un revolt deixem el cotxe a l’inici d’una pista forestal.

Aproximació: Des de on hem deixat el cotxe, seguim la pista de baixada fins a una riera, on s’uneix al corriol que ve de la zona de picnic de la Font Negra. Seguim el corriol cap amunt per anar a buscar el peu de via. 0 h 10 min.

Via: Tota la cresta la podem fer en tres llargs. 1er llarg, uns 30 m de IV, es puja un ressalt equipat amb parabolts. 2on llarg, uns 20 m, de III, tram horitzontal fins que trobem dos parabolts per fer la reunió. 3er llarg, 35 m,  de IV, una petita placa equipada amb parabolts, fins a trobar dos parabolts amb maillon units per un troç de corda. La resta es caminar pel fil de la cresta fins al final, on trobarem una instal·lació de ràpel amb uns cordinos en un pont de roca.

Descens: Fem el ràpel de uns 10 metres i enfilem cap avall per agafar un corriol a la dreta de l'agulla per poder visitar les vies d'esportiva d'aquesta banda. Seguim el corriol fins trobar el camí de pujada.