Peguera

· Trajectòria ascens.
· Trajectòria descens.

Cim de la comarca del Pallars Jussà. Un pic que cal guanyar-lo amb molts metres de desnivell per qualsevol de les seves vies. Nosaltres varem escollir el camí que pot ser el que te més quilometres de distancia i més desnivell, però això si, repartint-lo en dos dies.

Alçada: 2984 m

Des de: Prat de Pierró.

Alçada d'inici: 1640 m

Situació: Pirineus, Lleida.

Condicions: tardor, sol.   Data: 27 i 28/10/2007

Ascens: 14,24 Km Descens: 14,79 Km

Desnivell d'ascens: +1335 m Desnivell descens: -1335 m

Temps d'ascens: 5 h 30 min Temps descens: 4 h 30 min

Accés: Agafem al A-2 en direcció Lleida. Sortim a la L-313 en direcció a Ponts, un cop en Ponts agafem la C-26 fins a Andrall. Ens desviem cap a la N-260 fent una mica de corbes fins arribar a Sort, allà agafem la C-13 fins al desviament cap a Espot, carretera  LV-5004, un cop passat el poble deixem el cotxe al aparcament del Parc al Prat de Pierró.

Ruta:
1er dia:
Iniciem la pujada al refugi seguint la pista forestal que segueixen els Taxis 4x4 que arriben fins al refugi J. Maria Blanc. [2] 2h i 15 minuts, 9,47 Km i 740 m de desnivell.
2on dia: Sortim del refugi passades les 7 del matí. Enfilem el camí al Pegera seguint el GR cap al  E.  Passem un petit pont fet amb tres troncs i creuem l'Estany Negre de Peguera per la seva presa,  desprès d'una petita pujada [3] abans d'arribar a l'Estany de la Llastra, deixem el GR seguint una indicació al Coll de Monastero. Abans d'arribar a l'Estany Gran de Peguera creuem un mar de roques, veiem el nostre objectiu [4]. Avancem flanquejant l'estany fins arribar al Coll de Monestero,  fem una pausa [5]. Enfilem cap al cim  [6] grimpant per la canal central uns quants passos de 3er grau i veiem la roca del cim [7]. Hem trigat 3h i 15 minuts. Esperem a tots els companys fins que  hi som tots, fem les fotos de rigor [8] i l'entrepà. Amb calma iniciem el descens pel mateix camí, però al arribar al caos de pedres passat l'Estany Gran de Peguera, en desviem del camí de pujada tot seguint les fites de pedres. Donem tota la volta a l'Estany de la Coveta fins  agafar de nou el GR i continuar de nou com el ascens fins al Prat de Pierró.

· Mapa i guia excursionista Alpina "Sant Maurici" 1:25.000.
· Rutes del Palau Robert.
· Club Excursionista de Teià.