Ferrada de les Baumes Corcades

Ferrada de les Baumes Corcades, sense arribar al final. Després de fer el tram més exigent, deixem el últim resalt per arribar a dinar amb els nostres fills. Queda pendent el cim.

Zona: Osona.

Data: 10/07/2011

Condicions: estiu, sol.

Tipus: ferrada.

Dificultat: Molt alta.

Equipament: molt bó.

Desnivell total:   +490 m.  Desnivell ferrada: +350 m.

Recorregut total: 4,45 Km.   Recorregut ferrada: ? Km.

Accés:

Aproximació:
Deixem a la familia en Mas Banyeres i des de l'aparcament tirem recte amunt per un camí que s'unex al marcat amb pintura groga. En  10 minuts, sense perdua, estem a pu del primer resalt.

Via:
Comemcem fent cua per la cuantitat de gent que hi ha penjada a la ferrada. Ens posem el material tranquilament i fem temps sota un arbre. El primer resalt és vertical, però s'ens fa curtet. Arribem a un camí i continuem per resalts verticals, fins a una explanada, on acaba el primer tram. Seguim caminant per un camí marcat fins a l'inici del segon tram. Tornema fer temps a l'hombra d'un abret. Hi han tres grups al davant nostre, el primer de 8 o 10 persones que s'enfilen per agafar la variant del pont, decidim ràpidament de passar del pont i anar directes per sota. Hem fet el correcte, ja que el primer grup triga moltisim en arribar al pont i que comenci a creuar-lo la primera persona. És un tram totalment horitzontal per les baumes, on trobem la bustia de firmes. Hem de fer temps una altra vegada. Continuem en horitzontal fins al desviament de la variant de La Tosquera. Tirem a vall i el primer, curt, tram és un descens que ja marca diferencia de la resta que hem fet fins ara. Seguim caminant un bon tram per la feixa, en baixada, fins arribar a La Tosquera. A la dreta tenim un tram extraplomat que és pot fer escalant per la roca o tirant de cable. Es gira a la dreta resseguint el cable per un tram horitzontal de tirar de braços sense parar, fins a un altre resalt més curt, extraplomat, que ens deixa en el camí del tercer tram. Ja veiem el cim i l'ultim resalt de l'escala... però la manca de temps i la nostra responsabilitat de bons pares ens fa tirar a vall per anar a Mas Banyeres a dinar amb la resta de familia. Queda pendent, doncs, fer el pont i cim. No tornarem en diumenge d'estiu.

Retorn:
Baixem pel camí marcat amb pintura groga, mitg corrent  en uns 30 minuts.

· Beatriz Forés, Daniel Sánchez y Xavier Sánchez. Vias Ferratas y caminos equipados. Ediciones Desnivel, 2003. pp. 68.
· Mapa Alpina "Cingles de Bertí i de Gallifa" 1:25.000.
· Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya. Revista Vertex 198, pp 24.