Sant Salvador Saverdera

· Trajectòria ascens.
· Trajectòria descens.

Una altra caminada per treure les puces del matí de diumenge, per una carena rocosa amb unes vistes de la Badia de Roses inigualables.

Alçada: 680 m.

Des de: Mas Fumats.

Alçada d'inici: 260 m.

Situació: Serra de Rodes, Girona.

Condicions: sol.   Data: 18/07/2010.

Ascens:  3,40 Km.   Descens:  3,38 Km.

Desnivell d'ascens:+626 -140 m.    Desnivell descens: -626 +140m.

Temps d'ascens:  1h 15 min.  Temps descens: 1h 00 min.

Accés:
Sense cap ressenya del recorregut deixem el cotxe a la part més alta de la urbanització Mas Fumats, al carrer Catalunya, però es millor deixar-lo al final del carrer Menorca.

Ruta:
Sense pensar-lo molt, iniciem la pujada per una particular via ferrada que ens portarà a uns dipòsits d'aigua. Pugem tendint una mica a l'esquerra, per una tartera plena d'esbarzers que ens deixen les cames amb més ratlles que una zebra (a la muntanya mai amb pantalons curts...). Grimpem per una mena de canal fins arribar a la carena [1]. Aquí trobem un bonic camí tot perfectament marcat amb color groc que només cal seguir.   Seguim la carena bordejant per l'esquerra el Puig de Queralbs i en poc temps ja veiem el anemòmetre de Sant Salvador, pugem i seguim fins a la màxima alçada: el castell. Primer una mica de baixada i dos minuts ja podem fruir de les magnífiques vistes. La baixada la fem pel mateix camí, meditant al final si tornar a baixar per la canal-tartera  o seguir el camí fins a la urbanització, sense saber on ens deixaria. Finalment baixem pel mateix camí. Després a casa en veu perfectament que el camí continua pel carrer Menorca, a pocs metres d'on hem deixat el cotxe.