Sant Jeroni

Alçada: 1236 m.

Des de: Can Jorba.

Alçada d'inici: 486 m.

Situació: Montserrat, Serralada Prelitoral, Barcelona.

Condicions: primavera, ennuvolat.  Data: 04/04/2007.

Ascens: 4,00 Km.  Descens: 4,00 Km.

Desnivell d'ascens: +748 m.  Desnivell descens: -748 m.

Temps d'ascens: 2 h 45 min

Temps descens: 1 h 30 min

Accés: Per la carretera A-2 direcció Igualada prenem la sortida següent a la de Collbató (575), una via de serveis, i seguim pel lateral paral·lel a l'Autovia. Passem 3 restaurants i seguim les indicacions a l'urbanització el Bruc Residencial. Quan la carretera es fa de doble sentit, girem a la dreta i agafem l'Avinguda Moreneta i al poc girem a l'esquerra a l'Avinguda Can Jorba, al final d'aquest carrer girem a la dreta on neixen dues pistes forestals, deixem la qual es dirigeix a Les Vinyes Noves. Seguim recte en un primer encreuament i a la dreta en el segon fins arribar a l'aparcament de Can Jorba on deixem el cotxe.

Ruta: Iniciem el camí per la pista forestal que uneix Can Jorba amb Les Vinyes noves, als deu minuts escassos a l'esquerra neix el camí dels Francesos, marcat amb un pal indicador i marques blanques i grogues (PR), el camí està completament marcat i és difícil desviar. En arribar al Coll del Mosset prenem el sender a la dreta, marcat amb marques vermelles-ataronjades. El següent desviament el trobem en una cruïlla amb la marca "Sajó" a terra, prenem el camí a la dreta seguint les marques taronges. A arribar als peus del Camell hem de deixar el camí de marques blaves i prendre el de la dreta amb marques taronges. Una mica més endavant trobem els graons que vénen del monestir, i en uns minuts el mirador de Sant Jeroni. Ens fem unes fotos. No hem trobat una ànima en tot el recorregut i com és molt aviat estenem el mapa a terra mullat i desè anar a fer un tomb cap els Ecos. Desfà el camí fins a la cruïlla del Camell, prenem la pista a la dreta seguint les marques grogues i blanques (PR), anem vorejant la canal del Migdia fins a la Talaia Gran on baixem fins al mateix llit, allà seguim la canal en ascens fins a trobar una cruïlla amb una indicació en un arbre. Seguim la indicació i prenem el camí directe equipat amb alguna corda cap a la canal dels micos, entretinguda però curta. La canal l'hem de pujar grimpant entre l'encaixonament de l'inici i les arrels de dos arbres després. Al final unes cintes a la dreta i un ascens entre arbres. Però a poc els estómacs ens demanen el bocata, parem en una roca on podem veure una mica el sol i vam decidir desfer el camí i desgrimpar del nou la canal. La resta del descens és ràpid en 1 hi 30 minuts ens trobem de nou a Can Jorba.

· Mapa i guía excursionista Alpina "Montserrat" 1:10.000.