Teide

· Trajectòria ascens.
· Trajectòria descens.

Un cim que es fa amb molta comoditat, encara que amb molt desnivell acumulat. Amb l’al·licient d’un paisatge poc comú i de fer el cim d'Espanya.

Alçada: 3716 m.

Des de: Montaña Blanca.

Alçada d'inici: 2346 m.

Situació: Tenerife.

Condicions: estiu, sol.   Data: 01/08/2008.

Ascens: 8,76 Km.   Descens: 8,42 Km.

Desnivell d'ascens: +1400 m.    Desnivell descens: -1400 m.

Temps d'ascens: 3 h 30 min.  Temps descens: 2 h 00 min.

Accés:
Sortim de El Puerto de Santa Cruz per agafar l'autovia TF-5 en direcció Santa Cruz. Agafem per la primera sortida en direcció La Orotava. Seguim les indicacions cap al Teide per la carretera TF-21. Passat una mica el punt quilomètric 40 hi ha un aparcament a ma dreta, on deixem el cotxe.

Ruta:
Tot el camí esta marcat i no es pot sortir del mateix. Surto de l’aparcament per un pista a la dreta. És encara de nit i el cel és tot un espectacle, no cal la frontal per caminar, les llums dels estels son suficients per il·luminar el recorregut. Comença a sortir el sol i sense adonar-me ja he passat la Montaña Rajada. Continuo la pista sense agafar cap drecera, no vull perdre’m la visita dels Huevos del Teide. Tot és diferent, el paisatge que comença a veure’s, fins i tot el soroll dels passos... i la solitud. Pensava que era un camí concorregut, però la veritat es que vaig fer tot el camí sol fins arribar al refugi Altavista. Faig unes voltes, i passo Los Huevos del Teide, bombes volcàniques de 3 o 4 metres d’alçada. Arribo a un pla on deixo la pista i enceto un corriol molt marcat. A qui comença la pujada, la pedra és de color pebre i va resseguint una llengua de lava vermella que ens queda tota l’estona a l’esquerra.  Poc a poc però amb molta comoditat vaig fent ziga-zaga, passo un tram de roca i sense adonar-me ja he arribat al  Refugi Altavista, hi ha una parella que fa un mos, ja van de baixada, ells han dormit al refugi i han anat a veure sortir el sol al cim, han tingut mal sort doncs hi havia boira. Segueixo el camí per l’esquerra del refugi, acompanyat per la Lucky, la gossa del refugi. Ara el camí és tot de pedra negra, ja que estic creuant la llengua de lava, passo sota un roc i creuo el camí que va al Mirador del La Fortaleza, segueixo a l'esquerra fins a prop de l'estació superior del telefèric, aquí hem deixa la Lucky. Faig una mica de cua pels papers del permís, i tiro amunt per un camí empedrat fins al cim. Uns metres abans d’arribar a con del volcà les fumaroles amb pudor a sofre fan quasi irrespirable l'aire. Pujo a un roc a dalt de tot del cim em faig una foto, miro el gran panorama que ofereix el cim i no m’estic gaire estona més per la pudor. Cap a vall pel mateix recorregut, em trobo molt be de forces i baixo a un pas ràpid.

· Mendikat.net.
· Federación Andaluza de Montañismo.