Tossa Plana de Lles

· Trajectòria ascens.
· Trajectòria descens.

Alçada: 2916 m.

Des de: Refugi Cap del Rec.

Alçada d'inici: 1950 m.

Situació: Pirineus, Girona.

Condicions: hivern,  sol.   Data: 04/01/2006.

Ascens: 6,54 Km.   Descens: 6,16 Km.

Desnivell d'ascens: +966 m.    Desnivell descens: -966 m.

Temps d'ascens: 3 h 30 min.  Temps descens: 2 h 00 min.

Accés: Des del túnel del Cadí agafem la carretera en direcció Martinet de Cerdanya, just al sortir del poble ens desviem al poble de Lles. Seguim les indicacions a l'estació d'esquí. El cotxe el deixem a l'aparcament de l'estació. A  l'entrar en les taquilles de l'estació ens recorden que hem de pagar 2 Euros per "trepitjar" part de l'estació.

Ruta: Iniciem el camí entre boscos en direcció a l'estany de l'Orri, seguint en tot moment les indicacions de la pista per raquetes, fins arribar al refugi del Pradell, on ens posem les raquetes. Des de la part darrera del refugi surt un cami trepitjat a la neu que creua una pista d'esquí, i que a uns metres a la dreta, sota un pí continua entre el bosc. Durant el tram al mitj del bosc el termòmetre es mante a 3 graus, però al sortir del bosc, el fred i el vent fa més difícil l'avanç.  A la cota 2.700 aproximadament ens traiem les raquetes i ascendim lentament amb ajuda de les mans entre rocs, i clavant els peus en neu dura. Fins a arribar al cim. El termòmetre marca -8 graus i la sensació de fred pel vent és extrema. Amb la càmera digital no podem fer cap foto ¿Gelada?.  Sense gaire espera, iniciem ràpidament el descens, intentant seguir la pista d'ascens. Ens desviem una mica al seguir la corda del cim oriental al occidental, però amb el GPS, ràpidament ens situem a les pitjades de l'ascens.

· Mapa i guía excursionista Alpina "Cerdanya" 1:50.000.