Vall Fosca

· Trajectòria (track).

Aprofitant la visita a la Vall m’he escapat un aparell d’horetes per trepitjar neu tot veient com surt el sol en un paratge idíl·lic i solitari.

Inici: Mont-Ros.  Final: Mont-Ros

Situació: Pirineus, Lleida.

Condicions: hivern, sol.   Data: 22/02/2009.

Recorregut: 8,63 Km.

Desnivell acumulat: +450 -450 m .

Temps: 2 h 00 min.

Accés: Just a l'entrada de Mont-Ros agafem una pista forestal a l'esquerra, que seguim fins a la cota 1300 aproximadament, on a un revolt deixem el cotxe.

Ruta:
Seguim la pista forestal i passem els Corrals de la Collada. A partir d’aquí ja trepitgem neu dura, però còmoda de caminar. Com que no tenim cap itinerari pensat anem caminat tranquil·lament seguint la pista per la Serra del Tos, amb el Tuc de Cometa just al davant. El paisatge es idíl·lic. Després de creuar el rierol que baixa de la Pala del Bony deixem la pista i ens enfilem per corriols de vaca que van guanyant alçada més ràpidament. És l’hora de tornar i flanquegem cap a la dreta anant a buscar la pista que puja de Pobellà fins a la Collada de Sant Quiri. Baixem la pista pels Pallerols i la deixem per anar a buscar de nou la pista de pujada. Ens emboliquem una mica al ficar-nos pel rierol, però finalment aconseguim passar el filat  que ens barra el pas. Un cop aquí resseguim el camí de pujada.

· Mapes Institut Cartogràfic de Catalunya.  66-20 (Sort) i 66-19 (Rialp) 1:25.000.